Adatkezelési tájékoztató

Urban Jungle Budapest Webhely és Webshop Általános szerződési és felhasználói feltételek

  1. A Szolgáltatóval és a Weblappal kapcsolatos adatok

1.1 A weblap üzemeltetője:

Név: Hadobás Nóra

Lakcím: 1133 Budapest, Ronyva utca 3. V/3.

Adószám: 68670139-1-41 (a továbbiakban Szolgáltató)

1.2 A weblap címe:

https://urbanjunglebudapest.hu/

internetcímen elérhető weblap (a továbbiakban: webhely), az azon elérhető weboldalak és aloldalak, továbbá webshop.

1.3 Nyilvántartó hatóságok és engedélyek:

Kereskedelmi nyilvántartási szám: XIII/13728/2019/B – Budapest Főváros XIII. Ker. Önkormányzat Polgármesteri Hivatal Igazgatási Osztály – kereskedelmi hatóságként

1.4 Pénzforgalmi számla (bankszámla) adatai:

Számlavezető pénzintézet: UniCredit Bank Hungary Zrt.

Pénzforgalmi jelzőszám: 10918001-00000110-57660002

1.5 Kapcsolat

Szolgáltató az alábbi elérhetőségeken működteti ügyfélszolgálatát, a lentebb írt időintervallumokban:

Elérhető munkanapokon 09.00 és 17.00 óra között.

Az ügyfélszolgálat szünetel: szombaton, vasárnap és munkaszüneti napokon.

E-mail-ben és üzenetben:

E-mail cím: hello@urbanjunglebudapest.hu vagy a https://urbanjunglebudapest.hu/kapcsolat/ címen keresztül küldött üzenetben. Az ilyen úton érkező e-mail-ekre, üzenetekre Szolgáltató az érkezéstől számított 5 munkanapon belül válaszol.

  1. Általános szerződési és felhasználói feltételek

2.1 Jelen általános szerződési és felhasználói feltételek (a továbbiakban: szerződési feltételek) a webhelyen elérhető szolgáltatásokra, a webhelyen elérhető webáruház szolgáltatásaira, a webáruházban megrendelhető termékek adásvételére, illetve a webhelyen elérhetővé tett információkra vonatkoznak. A szerződési feltételek elfogadásával létrejövő szerződés felei, egyrészről a Szolgáltató, másrészről minden jogképes természetes és jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező gazdálkodó szervezet, külföldi vállalkozás magyarországi fióktelepe továbbá közvetlen kereskedelmi képviselete, jogképes külföldi természetes személy, illetve külföldi székhellyel rendelkező, a rá irányadó jog szerint jogi személynek minősülő szervezet – a továbbiakban Felhasználó –, amennyiben az itt megfogalmazott szerződési feltételeket elfogadja, és magára nézve kötelezőnek ismeri el.

2.2 A szerződési feltételek a Szolgáltató által jelen szerződési feltételek szerint üzemeltetett webhelyen történő elhelyezéstől hatályosak, és határozatlan időre szólnak. A szerződési feltételek részét képezi a webhelyen elérhető Adatkezelési tájékoztató, tájékoztató “sütik” alkalmazásáról és minden egyéb jogi nyilatkozat.

2.3 A webhely regisztrációs oldalán adatait önként megadó és az ott megjelölt szerződési feltételeket és a szintén ott megjelölt tájékoztatók, nyilatkozatok és szabályzatok tartalmát elfogadó, a Felhasználóra vonatkozóan írt feltételeknek megfelelő személy, aki ezzel internetes regisztrációt hajt végre azzal a szándékkal, hogy igénybe vegye a webhely szolgáltatásait, illetve a webhelyen található webáruház tekintetében megrendelőként az onnan megrendelhető termékek megvásárlására vonatkozó szerződést kössön, valamint az a személy, aki regisztráció nélkül a jelen szerződési feltételek, valamint a megrendelésre vonatkozó nyilatkozatban megjelölt tájékoztatók tartalmának elfogadása mellett elektronikus úton a webhelyen keresztül megrendelést küld Szolgáltatónak.

2.4 Szintén szerződés szerinti Felhasználó az a személy, aki regisztráció nélkül böngészi a webhelyet, illetve aki e szerződési és felhasználói feltételek valamint az adatkezelési tájékoztatóban írtak szerint adatai megadásával kommunikációt kezdeményez a Szolgáltatóval.

2.5 Szolgáltató szolgáltatása: A webhely és az azon található webáruház üzemeltetése, valamint a webhelyen igénybe vehető szolgáltatások, kommunikációs lehetőségek biztosítása.

2.6 Felhasználási feltételek: jelen szerződési feltételek és a webhelyen található tájékoztatók, nyilatkozatok, egyéb írásos információk és adatok.

2.7 Szolgáltató kötelezettsége továbbá a Felhasználók adatainak teljes körű védelme, az adatok jogszerű kezelése, valamint a Felhasználók ezzel kapcsolatos kérelmeinek, tiltakozásainak teljesítése. (lásd jelen szerződési feltételek mellékletét képező Adatvédelmi tájékoztató)

2.8 A megrendelésekkel kapcsolatban Szolgáltató köteles a megrendelt termékeket az érintett Felhasználó által megjelölt címre e szerződésnek megfelelően eljuttatni. (Bővebben lásd jelen szerződési feltételek lentebb olvasható “Szállítási és fizetési feltételek” című fejezetét.)

2.9 Felhasználó kötelezettségei

Felhasználó köteles az általa megrendelt termék webhelyen feltüntetett ellenértékét az e szerződési feltételekben írtak (“Szállítási és fizetési feltételek” című fejezet) szerint megfizetni, valamint Szolgáltató szerződésszerű teljesítéséhez szükséges, jelen szerződési feltételekben – különösen a “Megrendelés folyamata, vételár meghatározására vonatkozó rendelkezések” és “Szállítási és fizetési feltételek” című fejezetekben – rá vonatkozóan meghatározott feltételeket teljesíteni.

2.10 Lemondási feltételek

Minden Urban Jungle Budapest által szervezett offline programra érvényes rendelkezés, beleértendőek a workshopok, a füvészkerti séták és minden olyan egyéb esemény, amelyre a részvételhez szükséges jegyeket az urbanjunglebudapest.hu weboldalon vásárolta meg a felhasználó.

Lemondás 10 napon túl: A részvételi díj 100%-át visszautaljuk.

Lemondás 10 napon belül: A teljes részvételi összeg 50%-át visszautaljuk.

Lemondás 3 napon belül: A részvételi díjat sem részleteiben sem teljesen egészében nem áll módunkban visszautalni, mivel ilyen rövid határidőn belül nem tudjuk feltölteni a megüresedett helyet. A megvásárolt jegy bejelentés nélkül átruházható másik személyre.

Online workshopok esetén lemondás 48 órán belül, írásos formában: a részvételi díj 100%-át visszautaljuk a kérelemtől számított 5 munkanapon belül. 

24 órán belüli lemondás esetén az online workshopok árát nem áll módunkban visszatéríteni, azonban a részvétel átruházható, illetve indokolt esetben beváltható egy másik, ugyanolyan értékű online workshop alkalomra.

A Kérdezd a növényorvost szolgáltatás egyéni időpont egyeztetés szerint áttehető másik időpontra.

2.11 Szerződés létrejötte, megszűnése és megszüntetése

A webhely felhasználására vonatkozó szerződés (regisztráció nélkül és regisztrált Felhasználók)

A regisztráció nélkül a webhelyet böngésző Felhasználók a webhely használatának elkezdésével minden alkalommal elfogadják a szerződési és felhasználási feltételeket és a webhelyen található tájékoztatókban, nyilatkozatokban és szabályzatokban írt szabályokat, különösen sütik alkalmazásáról szóló tájékoztató tartalmát. Az itt felsorolt szabályzatok, nyilatkozatok, tájékoztatók és jelen szerződési feltételek tartalmát bármikor megismerhetik a webhelyen feltüntetett dokumentumok megnyitásával.

Ezen felül a webhely felhasználására vonatkozó szerződés a regisztráció végrehajtásával jön létre elektronikus úton, határozatlan időre. Felhasználó a webhely regisztrációs felületén adatainak önkéntes megadásával, a szerződési feltételek és a tájékoztatók, nyilatkozatok és szabályzatok tartalmának elfogadásával hajtja végre a regisztrációt, ezzel tesz szerződési szándékáról nyilatkozatot Szolgáltató felé. Szolgáltató a regisztráció elfogadásával és írásban (e-mail útján) történő visszaigazolásával tesz nyilatkozatot szerződési szándékáról, mellyel életbe lépnek jelen szerződési feltételek webhely felhasználására vonatkozó rendelkezései, így – határozatlan időre – létrejön a webhely felhasználására vonatkozó szerződés. A webhely felhasználása Felhasználó számára ellenszolgáltatás nélkül igénybe vehető a regisztrációt követően is.

Felhasználó azonnali hatállyal felmondhatja a webhely falhasználására vonatkozó szerződést a regisztrációjának törlésével. Ugyanezt vonja maga után Felhasználó az irányú kérelme, amiben adatainak teljes körű kezelését megtiltja Szolgáltató részére, illetve a webhely felhasználására vonatkozó szerződés teljesítéséhez szükséges adatai törlését kéri Szolgáltatótól.

Felhasználó egyes adatkezelési célokat érintő adatkezelésre vonatkozó tiltakozási vagy törlési kérelme is a webhely falhasználására vonatkozó szerződés teljes vagy adott szolgáltatásra vonatkozó részleges felmondását vonja maga után, amennyiben az adott célú adatkezelés elengedhetetlenül szükséges az adott szolgáltatás, vagy a teljes szerződés teljesítéséhez.

Felhasználó webhely felhasználására vonatkozó szerződésre irányuló felmondása – regisztráció törlése, az ilyen célú adatkezelés megtiltása – nem érinti az általa korábban érvényesen megrendelt termékek értékesítésére vonatkozó szerződés teljesítését.

Szolgáltató a webhely felhasználására vonatkozó szerződést bármikor – indokolás nélkül – megszüntetheti az egyes – regisztrált – Felhasználókkal szemben, vagy az összes Felhasználóra nézve a webhely üzemeltetésének befejezésével. Ez esetben a már érvényesen megrendelt termékek értékesítésére vonatkozó szerződéseket teljesíteni köteles.

A regisztráció nélkül a webhelyet böngésző Felhasználók a webhely használatának elkezdésével minden alkalommal elfogadják a szerződési és felhasználási feltételeket és a webhelyen található tájékoztatókban, nyilatkozatokban és szabályzatokban írt szabályokat, melyeket bármikor elolvashatnak a webhelyről elérhető hivatkozott dokumentumokban.

A termék megvásárlására vonatkozó szerződés a regisztráció végrehajtását követően – illetve regisztráció nélkül is lehetséges módon – az adott termékre vagy termékekre vonatkozó megrendelés Szolgáltató részére Felhasználó által történő elküldésével (ajánlattétel vásárlásra ráutaló magatartással), majd a megrendelés (ajánlat) Szolgáltató általi elfogadásával – melyről Szolgáltató egyértelmű, írásbeli visszaigazolást küld e-mail útján Felhasználónak (megrendelés elfogadása) – jön létre elektronikus úton, az adott ügylet mindkét fél részéről történő teljesítéséig. Felhasználó a webhelyen jelen szerződési feltételek “Megrendelés folyamata, megrendelés feldolgozása” című fejezetében részletezettek szerint végrehajtott megrendelési folyamat végén a szerződési feltételek és a tájékoztatók, nyilatkozatok és szabályzatok tartalmának elfogadásával, majd a megrendelés elküldésével tesz szerződési szándékáról nyilatkozatot Szolgáltató felé. Szolgáltató a megrendelés elfogadásával és erre vonatkozó világos és egyértelmű nyilatkozatának írásban (e-mail útján), Felhasználó részére történő megküldésével tesz nyilatkozatot szerződési szándékáról, mellyel így – az adott ügylet mindkét fél általi maradéktalan teljesítéséig – létrejön a termék megvásárlására vonatkozó szerződés.

A megrendelés azonnali visszaigazolását Szolgáltató automatikus visszaigazoló e-mail útján küldi meg Felhasználó részére. Ezzel az azonnali visszaigazolással Szolgáltató a megrendelés beérkezését, és az abban meghatározott feltételeket, a megrendelés tartalmát igazolja vissza Felhasználó felé, azonban e visszaigazolással még nem jön létre a termék megvásárlására vonatkozó szerződés.

Felhasználó regisztrációjának érvényes megrendelést követő törlésével a termék megrendelésre vonatkozó szerződését nem mondja fel, ez nem számít az elállási jog gyakorlásának. Ugyanígy nem számít a termék megrendeléstől való elállásnak Felhasználó azon irányú kérelme, amiben adatainak teljes körű kezelését megtiltja Szolgáltató részére, illetve adatai törlését kéri Szolgáltatótól. Ezen esetekben a webhely felhasználására vonatkozó szerződés megszűnését követően az adott, érvényes megrendeléssel megkötött termék megvásárlására vonatkozó szerződés továbbra is él, mindkét fél köteles teljesíteni az abban foglaltakat. Amennyiben Felhasználó a termék megvásárlására vonatkozó szerződés teljesítéséhez szükséges adatainak teljes körű kezelését is megtiltja Szolgáltatónak, abban az esetben Szolgáltató nyilatkoztatja Felhasználót a termék megvásárlására vonatkozó szerződéstől való elállásról.

2.12 Regisztráció

Felhasználó a webhely regisztrációs felületén az ott kért adatainak önkéntes megadásával, jelen szerződési feltételek, a tájékoztatók, nyilatkozatok és szabályzatok tartalmának elfogadásával hajtja végre a regisztrációt. Szolgáltató a regisztráció írásban (e-mail útján) történő visszaigazolásával tesz nyilatkozatot annak elfogadásáról. A Regisztrált Felhasználó jogosulttá válik a webhelyre történő belépésre, regisztráció során megadott adatainak módosítására, a webáruházban regisztrált vásárlóként történő vásárlásra, elektronikus megrendelés leadásával.

2.13 Megrendelés

A megrendelt termék(ek) lényeges tulajdonságait, jellemzőit, a használatára vonatkozó utasításokat a konkrét termék Szolgáltató webhelyén található információs oldaláról, illetve a termékhez mellékelt használati utasításból lehet részletesen megismerni. Ha a megrendelés előtt a termékkel kapcsolatban kérdés merülne fel, Szolgáltató ügyfélszolgálata készséggel áll Felhasználó rendelkezésére.

Felhasználó az on-line megrendelés folyamata során a termékek webhelyen alkalmazott megjelölését, a teljesítés időpontját, a fizetendő teljes díjat tartalmazó, és a mindenkori szerződési feltételek és egyéb tájékoztatóknak a megismerését és elfogadását rögzítő megrendelést (on-line megrendelést) az on-line rendszer használatával kitölti, és az on-line rendszer használatával Szolgáltató részére elküldi, melynek beérkezését Szolgáltató azonnal – de legfeljebb 48 órán belül – elektronikusan visszaigazolja. Ha a visszaigazolás a Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított 48 órán belül nem történik meg, a Felhasználót nem köti a megrendelése.

A megrendelés azonnali visszaigazolását Szolgáltató automatikus visszaigazoló e-mail útján küldi meg Felhasználó részére. Ezzel az azonnali visszaigazolással Szolgáltató a megrendelés beérkezését, és az abban meghatározott feltételeket, a megrendelés tartalmát igazolja vissza Felhasználó felé, ezzel a visszaigazolással jön létre a termék megvásárlására vonatkozó szerződés.

2.14 Átvétel és a fizetési mód valamint a vételár

Átvétel módjai:

Virtuálisan: email útján, pdf formátumban küldött részvételi jeggyel vagy ajándékkártyával

Postai úton: a Vásárló külön kérésére az ajándékkártyát postai úton, a Magyar Posta szolgáltatásának igénybe vételével

Fizetési módok:

előre fizetés esetén:

– online bankkártyás fizetés

– előre utalás

Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.

A vételár mindig a kiválasztott termék mellett a webhelyen feltüntetett bruttó ár, mely az ÁFA-t magában foglalja. A vételár mindig forintban (HUF) értendő. A feltüntetett áron kívül a termék megvásárlásával és a vételár megfizetésével kapcsolatban egyéb díjat, költséget vagy egyéb fizetési kötelezettséget Szolgáltató nem számít fel. Szolgáltatások vásárlásakor előre bejelentett Vásárlói igény alapján a vételár tartalmazza az ajándékkártya postai úton történő kézbesítését. Szolgáltató csomagolási díjat nem számol fel.

A webhelyen megrendelhető termékek árai változtatásának jogát Szolgáltató fenntartja azzal, hogy a módosítás a webhelyen való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek árát nem befolyásolja. Amennyiben Szolgáltató minden gondossága ellenére – technikai okból – hibás ár kerül a webhely felületére – különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra – akkor Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron értékesíteni, hanem (nem automatikus visszaigazolás formájában) felajánlhatja a helyes áron történő értékesítést, amelynek ismeretében az adott ügylettel érintett Felhasználó elállhat megrendelési szándékától.

2.15 Szállítási és fizetési feltételek

A webáruházban kiválasztott és megrendelt terméket Szolgáltató a Felhasználónak e-mail útján küldött – megrendelés elfogadásáról szóló – visszaigazolásban szereplő áron és határidőn belül szállíttatja ki a Felhasználó által a megrendelés során megadott szállítási címre, a webhelyen feltüntetett szállítási díj ellenében. A szállítás díját a megrendelés elküldésének folyamata során ismerheti meg Felhasználó. A megrendelt terméket Felhasználó – előzetes jelzése alapján – személyesen is átveheti Szolgáltató telephelyén.

A webáruházban kiszállítással megrendelt termékeket Szolgáltató a Felhasználó részére e-mailben küldött – megrendelés elfogadásáról szóló – visszaigazolásban szereplő helyre kézbesítteti.

Kiszállítási napok hetente: kedd és csütörtök. 

Kiszállítási terület: Budapest közigazgatási határán belül, amelynek díja 20 000 Ft feletti vásárlás esetén ingyenes, minden más esetben 990 Ft.

2.16 Szállítási határidő

Amennyiben Felhasználó a megrendelt termék vételárát előre kifizette, a termék a fizetendő összeg Szolgáltató bankszámlájára beérkezésének napját követően legkésőbb a 10. munkanapon belül kerül feladásra.

Amennyiben Felhasználó az általa megrendelt terméket indok nélkül nem veszi át a szállítás időpontjában – ideértve azt is, mikor Felhasználó a kiszállítást végző kézbesítésre irányuló többszöri kísérlete ellenére sem elérhető, így meghiúsul a kézbesítés –, Szolgáltató jogosult a megrendelt árut harmadik személy számára értékesíteni.

2.17 Jótállás

A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet, a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet (a továbbiakban: NGM rendelet) alapján a fogyasztónak minősülő Felhasználó felé történő hibás teljesítés esetén a Szolgáltató bizonyos termékek értékesítése kapcsán jótállásra köteles.

A 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet hatálya alá tartozó új tartós fogyasztási cikkek esetében a Szolgáltató köteles a jótállási jegyet mellékelni. A jótállás időtartama a termék Felhasználó általi átvételének napjától számított egy év. Amennyiben a megvásárolt termék a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet hatálya alá tartozó új tartós fogyasztási cikk, és az egy éves kötelező jótállás időtartama alatt a vásárolt termék meghibásodik, a Felhasználó ugyanazokat az igényeket érvényesítheti a Szolgáltatóval szemben, amelyeket a kellékszavatosság esetében. Így lehetősége van kijavítást, kicserélést vagy árleszállítást kérni, illetve elállni a szerződéstől.

2.18 Elállási/felmondási jog

Fogyasztónak minősülő Felhasználó 8 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. Hasonlóképpen, ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, Felhasználó jogosult 8 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést.

Az elállási/felmondási határidő

  1. a) termék adásvételére irányuló szerződés esetében: attól a naptól számított 8 nap elteltével jár le, amelyen Felhasználó vagy a Felhasználó által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi;
  2. b) több termék szolgáltatásakor: attól a naptól számított 8 nap elteltével jár le, amelyen Felhasználó vagy a Felhasználó által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó termék átveszi;
  3. c) több tételből vagy darabból álló termék szolgáltatásakor: amelyen Felhasználó vagy a Felhasználó által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó tételt vagy darabot átveszi;
  4. d) valamint a), b), és c) pontok esetében Felhasználó a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát, kivéve élő növény vásárlása esetén. 17/1999. (II. 5.) Korm. rendelet 5c. pontja.

2.19 Ha Felhasználó elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni Szolgáltató elérhetőségeinek egyikére.

A termék visszaküldésének megszervezése és a visszaküldés költsége Felhasználót terheli. Az áru visszajuttatása történhet személyesen is, az előzetes időpont egyeztetése után.

2.20 A webhely üzemeltetésének befejezése

Szolgáltató fenntartja magának a jogot arra, hogy a webhely üzemeltetését bármikor előzetes bejelentés és indoklás nélkül felfüggessze, vagy annak véget vessen. Szolgáltató különösen abban az esetben él ezzel a lehetőséggel, ha technikai okból (pl. vírus a számítógépes rendszerben, beavatkozás vagy hiba a hardverben vagy szoftverben) vagy jogi okból a felhasználás további zavartalan folytatása nem biztosítható. Amennyiben ezt valamely Felhasználó magatartása idézte elő, Szolgáltató az adott személytől követelheti a keletkezett kár megtérítését.

2.21 Szerződési feltételek módosítása

Szolgáltató fenntartja magának a jogot arra, hogy a szerződési feltételeket bármikor előzetes bejelentés és külön értesítés nélkül egyoldalúan módosítsa, amennyiben ez jogi vagy objektív okokból szükséges. Bármely módosítás akkortól hatályos, amikor a módosítás szövege on-line hozzáférhetővé válik a webhelyen.

3 Adatkezelés, adatvédelem

Lásd az “Adatkezelési tájékoztató” című dokumentumot, amelyben írtak részét képezik jelen szerződési feltételeknek.

4 Záró rendelkezések

4.1 A fent meghatározott címen elérhető webhelyet és aloldalait üzemeltető Szolgáltató Magyarországról nyújtja szolgáltatását, a webhely Magyarországon található szerverről üzemel, a webhelyen nyújtott szolgáltatás Magyarországra irányul, a szerződéskötés nyelve a magyar. A szolgáltatás nyújtására, Szolgáltatóra, valamint a felhasználókra – a szolgáltatás igénybevétele során és az adatkezelésre vonatkozóan is – e szerződés keretein belül a magyar jog irányadó és alkalmazandó, különös tekintettel a

Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvényre (a továbbiakban: Ptk.),

a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvényre,

a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvényre,

a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendeletre,

az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényre, a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvényre, a kutatás és közvetlen üzletszerzés célját szolgáló név- és lakcímadatok kezeléséről szóló 1995. évi CXIX törvényre,

AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet); (The EU General Data Protection Regulation – Az Európai Unió Általános Adatvédelmi Rendelete), (a továbbiakban: GDPR),

valamint az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvényre.

Jelen szerződési feltételekben nem rendezett kérdések tekintetében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet és az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvényrendelkezései irányadók.

4.2 Panasz, Szolgáltató feletti felügyelet

Felhasználó a Szolgáltató szolgáltatására, tagjának, alkalmazottjának vagy a Szolgáltató érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására, az áru minőségére vonatkozó panaszával levélben, telefonon és elektronikus levélben fordulhat az Szolgáltató 1. pontban meghatározott elérhetőségein.

Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, szükség szerint azonnal orvosolja. Amennyiben ez nem lehetséges, illetve a Felhasználó egyet nem értése esetén, valamint az írásban benyújtott panaszt Szolgáltató legkésőbb harminc napon belül írásban megválaszolja.

Felhasználó (fogyasztó) a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével, továbbá a felek közötti szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatban a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület díjmentes eljárását is kérheti.

Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.

Az eljárásra a fogyasztó – magyarországi – lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes. A békéltető testületek elérhetőségei megtalálhatóak a http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek oldalon.

A fogyasztó magyarországi lakóhelye és tartózkodási helye hiányában a békéltető testület illetékességét a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás vagy az annak képviseletére feljogosított szerv székhelye állapítja meg.

Szolgáltató székhelye szerint illetékes békéltető testület:

Budapesti Békéltető Testület

Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.

Telefonszáma: (1) 488-2131

Fax száma: (1) 488-2186

Elnök: Dr. Baranovszky György

E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu

Ha Felhasználó (fogyasztó) az Európai Unióban él, az interneten vásárolt termékre, szolgáltatásra vonatkozó panaszával kapcsolatban igénybe veheti az Európai Bizottság alábbi online vitarendezési eszközét.

Az Európai Bizottság online vitarendezési platformja

Webhely: https://webgate.ec.europa.eu/odr

Ezt az internetalapú platformot az EU azoknak a fogyasztóknak hozta létre, akik panasszal kívánnak élni az általuk online vásárolt termékekkel vagy szolgáltatásokkal kapcsolatban, és fel szeretnének kérni egy semleges harmadik felet (vitarendezési testületet) a panasz kezelésére.

Az online vitarendezési platformról és használatáról, a vitarendezés módjáról további információkat a fenti link használatával elérhető webhelyen talál.

Felhasználó panaszával fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz is:

Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság

Cím: Budapest, József krt. 6, 1088

A kereskedelmi hatóság által nyilvántartásba vett tevékenység nyilvántartási száma és a hatóság megnevezése:

Engedély száma: XIII/13728/2019/B

Budapest Főváros XIII. Ker. Önkormányzat Polgármesteri Hivatal Igazgatási Osztály

A hatóság elérhetőségei:

Cím: 1139 Budapest, Béke tér 1.

Telefon:452-4100

Fax: 452-4172

E-mail: iparker@bp03.hu

4.3 Adatkezeléssel kapcsolatos felügyelet

Felhasználó jogérvényesítési lehetőségeit a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény és az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény alapján bíróság előtt gyakorolhatja, valamint a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz fordulhat:

Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság

Cím: 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c.

Postacím: 1530 Budapest, Pf.: 5.

Telefon: +36 1 391 1400

Fax: +36 1 391 1410

E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu

Webhely: http://www.naih.hu/